Vakantieweek 2018

Daar gingen we weer met 62 gasten en 24 vrijwilligers op vakantie naar “Hotel Brinkzicht” in Vledder. Na een voorspoedige reis en heel veel regen op de Afsluitdijk , kwamen we met mooi weer aan bij het hotel in Vledder waar veel vrijwilligers al op ons stonden te wachten, zij hadden de kamers zoveel mogelijk al in orde gemaakt.

Na de koffie gingen de gasten naar hun kamers om de koffers uit te pakken en daarna van hun eerste diner te genieten.

Na een welkomstwoord van Harry (eigenaar Hotel) en Paul hebben we de eerste avond afgesloten om vervolgens moe maar voldaan naar bed te gaan.

Optreden koor ”Lief en Leed”

Op zondag ging een aantal van de gasten naar de kerk en na de koffie en de lunch was er ’s middags een optreden van het Koor “Lief en Leed “. Dat was een geweldig succes er werd flink door iedereen meegezongen. Zondagavond werd er een buffet uitgeserveerd wat weer fantastisch was en Auke leidde dat in goede banen, ’s avonds was vrij te besteden.

’s Maandags gingen we varen op de Weerribben. Na een mooie tocht langs de Kolonie waarbij Tineke veel verteld had over de Maatschappij van Weldadigheid, kwamen we bij een salonboot waar de lunch werd geserveerd.De gasten keken hun ogen uit naar alle mooie huizen langs de route en ook hebben we even een gast kapitein gehad en dat was de heer Kraaijeveld. Hij mocht de boot even besturen en daar werd een foto van gemaakt samen met zijn vrouw want dit echtpaar was op deze vakantie 66 jaar getrouwd. Als cadeau hebben we deze foto aan hen overhandigd. ’s Avonds werd er bingo gespeeld ook dat was weer goed georganiseerd met vele mooie prijzen.

Dinsdagochtend werd het WK-voetbalspel gespeeld en dit kon buiten gedaan worden want het was heerlijk weer.De middag was vrij te besteden en er werd naar hartenlust gekaart en gerummikupt. ’s Avonds was “Linda de Knol” onze gastvrouw met het spel “Ik Hou Van Holland” wat mede door de heer Tsjong een daverend succes was. Ook de pianist deed z’n best om de te raden liedjes weer te spelen.

Woensdag hadden we een bustocht naar de aardbeien boerderij in Manderveen, waar we getrakteerd werden op een heerlijke lunch en tevens een uitleg wat er in de boerderij gedaan met betrekking tot de aardbeienteelt. Na een wandeling over deze boerderij en heerlijk snoepen van de aardbeien, frambozen en bramen, zijn wij na de thee weer richting hotel gegaan. Waar we na het diner de bowlingschoenen hebben aangetrokken waar door menigeen een mooie strike werd gegooid.De rest van de avond was vrij te besteden en ook toen werd er weer volop gekaart .

Donderdagochtend hebben we buiten Oudhollandse spelletjes gedaan tot de regen spelbreker werd en we daarmee moesten stoppen. Na de lunch zijn we met enkele dames naar de “Klere Winkel” in het dorp gegaan en hebben naar hartenlust gepast en gekocht en ’s avonds bij het gala diner had menige dame een nieuw kleedje aan. De gala-avond werd na een geweldig 4 gangendiner weer opgevrolijkt daar Auke en zijn kornuiten en de woonboot aan de Amstel is ook weer even langsgekomen. Moe en voldaan ging iedereen naar bed want de volgende dag gingen we weer huiswaarts.

Vrijdag’s zijn we weer naar IJmuiden vertrokken en het was stil in de bus. Rond 13.30 kwamen wij aan in IJmuiden en wij als vrijwilligers hebben dankzij de vreugde en het enthousiasme van de gasten ook een geweldige week gehad en zeer genoten. Hopelijk treffen we elkaar volgend jaar weer.